
Saturday, July 28, 2007
Tuesday, June 12, 2007
Semana[d]ança
Teatro Académico de Gil Vicente workshop
Dias 29 e 30 de Junho
Dia 1 de Julho
8ª Semana(d)anca
Formadora Vânia Gala
O projecto Semana(d)ança pretende ir ao encontro e responder a um desejo/necessidade que esta cidade já sentia de há muito, proporcionando e contribuindo para o desenvolvimento dos conhecimentos tanto teóricos como práticos na área da dança contemporânea de uma forma consistente e sistemática.
A Semana(d)ança como conceito e nos moldes a que se propõe tenta concentrar em quatro ou cinco dias no final de cada mês de forma intensiva essa necessidade de aprendizagem. O tempo será repartido por três módulos – aulas teóricas (Músculo de Ideias), aulas práticas - (Técnica Release e Composição-Performing Dance).
Calendarização:
Dia 29 de Junho, 6ª feira
19h15-21h00
Aula Técnica (técnica Release)
Dia 30 de Junho, Sábado
10h00-12h00
Aula Técnica (técnica Release)
13h00-17h00
Composição – Performing Dance
Dia 1 de Julho, Domingo
14h00-16h00
Aula Técnica (técnica Release)
16h00-18h00
Músculo de Ideias
[Visionamento do vídeo “ Steve Paxton – Contacto improvisação, primeiros passos”]
Módulos
[Técnica Release]
Começando no solo e partindo progressivamente para movimento amplo no espaço.
A ideia central da aula é a conexão do bailarino com o solo e desenvolver a capacidade de direccionar energia conscientemente pelas diferentes articulações e membros do corpo, aumentando assim a capacidade e alcance do movimento por meio de uma maior consciencialização corporal.
[Composição / Performing Dance]
Serão propostas diferentes áreas de inspiração para criar material que sirva à criação coreográfica. Como organizar/desorganizar o movimento no espaço, usando técnicas de improvisação.
O experimentar novas capacidades do corpo em movimento e do bailarino como performer, em grupo ou em solo. Investigaremos a composição em termos de ritmo e seu desenvolvimento pelo espaço. Quem somos? Quem sou eu como bailarino ou quando estou em palco?
[Músculo de Ideias]
"Músculo de Ideias" dirige-se a todos aqueles que manifestam interesse na área das artes e no que é criar e ser criativo. Tendo como ponto de partida o vídeo
“ Steve Paxton – Contacto improvisação, primeiros passos”, pretende-se criar um espaço e um momento de debater ideias e questões, permitindo o confronto de pontos de vista diferentes, desejando mesmo gerar outras questões sobre actividade artística.
Público-alvo:
Jovens (maiores de 15 anos), estudantes universitários, artistas e público em geral que manifestem interesse nesta área.
Valor da Inscrição: 35,00 euros
Inscrições abertas no TAGV
Para qualquer solicitação contactar:
Serviços Artísticos e de Produção
Teresa Santos
Tel. 239 855630
Fax 239 855637
E-mail: s.artisticos@tagv.uc.pt
URL: http://www.uc.pt/tagv
Teatro Académico de Gil Vicente
Praça da República _ 3000-343 Coimbra
Tel.: +351 239 855630 _ Fax: +351 239 855637
E-mail: teatro@tagv.uc.pt
Url: www.uc.pt/tagv
Blog: http://blogtagv.blogspot.com/
Monday, March 05, 2007
Sexy
"You're sexy."
"what does it mean?"
"That word 'sexy'. What does it mean ?"
"I can't tell you."
"Why not?"
It's a secret.
.....
"It means loving somebody you don't know"
"That's what my father did."
"He sat next to someone he didn't know, someone sexy, and now he loves her instead of my mother."
In "Beauty" by Zadie Smith
"what does it mean?"
"That word 'sexy'. What does it mean ?"
"I can't tell you."
"Why not?"
It's a secret.
.....
"It means loving somebody you don't know"
"That's what my father did."
"He sat next to someone he didn't know, someone sexy, and now he loves her instead of my mother."
In "Beauty" by Zadie Smith
Sunday, February 18, 2007
ITHAKA
"Keep Ithaka always in your mind.
Arriving there is what you're destined for.
But don't hurry the journey at all.
Better if it lasts for years,
So you're old by the time you reach the island,
Wealthy with all you've gained on the way,
Not expecting Ithaka to make you rich. "
Constantine Cavafy
Arriving there is what you're destined for.
But don't hurry the journey at all.
Better if it lasts for years,
So you're old by the time you reach the island,
Wealthy with all you've gained on the way,
Not expecting Ithaka to make you rich. "
Constantine Cavafy
Thursday, February 15, 2007
heart amputee
....
PS- Wonder if I would take a photo of you, it would show?
Heart amputee or simply an endless void?
PS- Wonder if I would take a photo of you, it would show?
Heart amputee or simply an endless void?
Sunday, February 11, 2007
DESIRE
Do not give up your desire.
Even if it's one million watts.
Friday, January 26, 2007
How to kill time
Since I stopped having one, I have become very curious about other people's daily schedules. Whatever can they be working at from the moment they wake up? How can they spin round all day long like fluid in the washbasin, until they reach the orifice of sleep? They tap away at the touch screens of their own lives, on which is perpectually displayed a hysterical daily round, and, from time to time, the ecstatic daily round of empty time.
Those whose time is gobbled up by useless activities cannot even conceive that you have nothing to do. You have to keep up their belief in this ilusion, for they then accord you the same artificial respect as they have for their own all-consuming activity. By contrast with the other hysteria - that of slowness and boredom - the uninterrupted dynamism of business is merely the hysteria of dead time.
Modern activities have the same subtle function as scavengers in the desert: by devouring dead time, they leave pure time at our disposal. By putting an end to free time, they deliver us from the anguish of full time.
Jean Baudrillard
Those whose time is gobbled up by useless activities cannot even conceive that you have nothing to do. You have to keep up their belief in this ilusion, for they then accord you the same artificial respect as they have for their own all-consuming activity. By contrast with the other hysteria - that of slowness and boredom - the uninterrupted dynamism of business is merely the hysteria of dead time.
Modern activities have the same subtle function as scavengers in the desert: by devouring dead time, they leave pure time at our disposal. By putting an end to free time, they deliver us from the anguish of full time.
Jean Baudrillard
Friday, January 19, 2007
western un-culture
Cultures, taken in themselves, are not moving towards each other. Or if they are, they are doing so as slowly as tectonic plates. The dream of reconciling them all one day is an absurdity. From the point of view of the universal, which is our point of view, they can only exterminated- including our own.The space left for any culture by Western un-culture can only be that of le mort [the dead man, but also the "dummy" at cards].
Jean Baudrillard
Jean Baudrillard
Keep in touch
Slowly it is the touch of you Marcel, A., Anne, B.,Sylvain, E., Inka, Lisa, .... and others that is enhanced in parts of my body.
Now after so many years of distance how can these hands and their specific touch been retained and contained in my own body to the point of of being able to renact them and feel them again.
Hands that open hidden spaces, closed doors, warm hands with calming effects, magical caring hands, repetitive gestures and touches repeated over and over the same shows. Lying there alone, my body feels privileged.
Dancing, if it gives you something it is this: the privilege of touch and of keeping it.
Suddenly a flash: How come none of these hands are of you? yes those who
supposedly had once affection for this person contained within this body.
I switch off the button. I open my task for today:
POKER HELP!
Yeah maybe I need some help.
Now after so many years of distance how can these hands and their specific touch been retained and contained in my own body to the point of of being able to renact them and feel them again.
Hands that open hidden spaces, closed doors, warm hands with calming effects, magical caring hands, repetitive gestures and touches repeated over and over the same shows. Lying there alone, my body feels privileged.
Dancing, if it gives you something it is this: the privilege of touch and of keeping it.
Suddenly a flash: How come none of these hands are of you? yes those who
supposedly had once affection for this person contained within this body.
I switch off the button. I open my task for today:
POKER HELP!
Yeah maybe I need some help.
DREAMS
No one should negotiate their dreams. Dreams must be free to fly high. No government, no legislature, has a right to limit your dreams. You should never agree to surrender your dreams.
Jesse Jackson
Jesse Jackson
Monday, January 15, 2007
Saturday, January 06, 2007
PROJECTO NOVA VIDA

Luanda 2
Televisão
Frigorifico
$$$$$
14inha
Gritos, agressões variadas
Pacote especial para ela telenovela brasileira 24 horas
2 DVDS com Pamela Anderson muito especiais
2 noites grátis na secreta e discreta pensão Flôr
E muito muito mais visite-nos em:
Estrada Ld Sul km 19
Monday, January 01, 2007
Eva Karczag por José Gil

“….a professora de dança ensinava os seus alunos a libertarem espaços de energia: se, depois, eles se sentiam mais soltos mais leves era porque já não precisavam do mesmo esforço que antes para executarem os mesmos movimentos.
No caso da professora em causa (Eva Karczag), todos os alunos lhe reconheciam unanimemente “mãos incríveis”, todos afirmavam que “ela os sentia pensar” quando lhes massajava o corpo.”
In O Corpo e a Dança
José Gil
______________________________________________________________________________
Sunday, December 31, 2006
Saturday, December 30, 2006
7ª Semana[d]ança Eva Karczag
De 26 a 28 de Janeiro
7ª Semana[d]ança
Workshop de Dança
Formadora Eva Karczag
Para a 7ª edição da Semana(d)ança, a Bailarina Vânia Gala convida a bailarina húngara Eva Karczag
O projecto Semana(d)ança pretende ir ao encontro e responder a um desejo/necessidade que esta cidade já sentia de há muito, proporcionando e contribuindo para o desenvolvimento dos conhecimentos tanto teóricos como práticos na área da dança contemporânea de uma forma consistente e sistemática.A Semana(d)ança como conceito e nos moldes a que se propõe tenta concentrar em quatro ou cinco dias no final de cada mês de forma intensiva essa necessidade de aprendizagem. O tempo será repartido por três módulos – aulas teóricas (Músculo de Ideias), aulas práticas - (Técnica Release e Composição-Performing Dance).
Eva Karczag
Nascida na Hungria, foi aí que iniciou a sua formação em dança, integrando, mais tarde, muitos dos movimentos experimentais na área da dança nos anos setenta.No final dos anos sessenta muda-se para a Austrália. Entre 1976 e 1979, é co-fundadora e bailarina da companhia Dance Exchange (Austrália).Entre 1973 e 1975 colabora como intérprete com a companhia britânica Richard Alston ' s Strider. Muda-se para Nova Iorque onde, de 1979 a 1985, integra o elenco do Ensemble Trisha Brown Dance Company – Nova Iorque.Participa como intérprete nesta companhia em coreografias marcantes do movimento de Dança Pós-Moderna como “Walking on the Wall” (1971), “Roof Piece” (1973), “Line Up” (1977), “Glacial Decoy” (1979) e “Set and Reset” (1983).Durante este período viaja extensivamente apresentando espectáculos nos Estados Unidos da América, Austrália e Europa.Desde de 1975 que coreografa os seus próprios trabalhos, apresentado-os no Danspace, St. Mark ' s Church, Nova Iorque; Dance Theater Workshop, Nova Iorque; Movement Research Presenting Series, Nova Iorque; The Knitting Factory, Nova Iorque; PS122, Nova Iorque; Dance Umbrella, Londres; ARTUS, Budapest, Hungria; Perth Institute of Contemporary Art, Australia; Theater de Liefde, Amsterdão.Na área da improvisação colabora com vários artistas, como Fast Forward, Chris Mann, Malcom Goldstein, Pauline Oliveros, Annea Lockwood, Warren Burt, Richard Kerry, Chris Crickmay, Jim Fulkerson e Hilary Jeffrey.O seu trabalho como formadora é influenciado por Técnicas de Improvisação, Técnica Alexander e por técnicas como T ' ai Chi Ch ' uan, Qi Gong, Ideokinesis e Yoga, às quais tem dedicado investigação e estudo durante as últimas décadas, sendo professora certificada pelo Alexander Technique Center.Em 2005 foi uma das formadoras convidadas para o Mod 05, uma plataforma para reestruturar o ensino da dança na Alemanha, tendo sido membro da direcção de professores da European Dance Development Center (EDDC) – Arnhem, durante vários anos.Desde de 1976 que se dedica à formação em diversas instituições como: Movement Research, (Nova Iorque); Trisha Brown Dance Company (Nova Iorque) Movement Intensives, (Nova Iorque); Sarah Lawrence College (Nova Iorque); Universidade de Wesleyan (Connecticut); Instituto Naropa (Boulder, Colorado), Universidade de Limerick (Irlanda); School for New Dance Development (Amesterdão, Holanda); European Dance Development Center (Arnhem, Holanda), Victorian College of the Arts, (Melbourne, Austrália).
Inscrições abertas no TAGV até dia 20 de Janeiro
Calendarização:
Dia 26 de Janeiro
20h30 – 22h30
Aula Técnica (técnica Release)
Dia 27 de janeiro
11h00-13h00
Aula Técnica (técnica Release)
14h00-18h00
Composição – Performing Dance
Dia 28 de janeiro
14h00-16h00
Aula Técnica (técnica Release)
16h00-18h00
Músculo de Ideias
Público-alvo:
Jovem (maiores de 15 anos), estudantes universitários, artistas e público em geral que manifeste interesse nesta área.
Valor da Inscrição: 45,00 euros
Informações e inscrições abertas no TAGV
Para qualquer solicitação contactar:
Serviços Artísticos e de Produção
Teresa Santos
Tel. 239 855630
Fax: 239 855637
E-mail: s.artisticos@tagv.uc.pt
URL: http://www.uc.pt/tagv
Teatro Académico de Gil Vicente
Praça da República _ 3000-343 Coimbra
Tel.: +351 239 855630 _ Fax: +351 239 855637
E-mail: teatro@tagv.uc.pt _ Url: www.uc.pt/tagv
Monday, December 18, 2006
Fuck if I could!!!!!
FUCK IF I COULD!!!!
1.If I could be an animal I’d be tiger because I could scare everyone I didn’t like.
2. If I could be a bird I would be an eagle, because I could fly alone everywhere I wanted, and die in the sky.
3.If I could be a flower I would be a marguerite so that everyone could guess who wants them good and who doesn‘t.
4. If I could be an insect I would be a mosquito because I could sting everybody that has hurt me.
5.If I could be a piece of furniture I would be a lamp so I could lighten up and give light to everyone.
6.If I could be a food I would be a a chilli pepper because nobody would dare eating me.
7. If I could be colour I wouldn’t be my own so I could be less lonely.
8. If I could be another person I’d be Hulk because I could protect myself from bad people.
9. If I could choose gender I would be a male cause I could get the most of everything in life.
10. If I could be a person I would be Muahamad Ali because I could sock everybody in the mouth and dance while I‘m doing it.
Twinsted
1.If I could be an animal I’d be tiger because I could scare everyone I didn’t like.
2. If I could be a bird I would be an eagle, because I could fly alone everywhere I wanted, and die in the sky.
3.If I could be a flower I would be a marguerite so that everyone could guess who wants them good and who doesn‘t.
4. If I could be an insect I would be a mosquito because I could sting everybody that has hurt me.
5.If I could be a piece of furniture I would be a lamp so I could lighten up and give light to everyone.
6.If I could be a food I would be a a chilli pepper because nobody would dare eating me.
7. If I could be colour I wouldn’t be my own so I could be less lonely.
8. If I could be another person I’d be Hulk because I could protect myself from bad people.
9. If I could choose gender I would be a male cause I could get the most of everything in life.
10. If I could be a person I would be Muahamad Ali because I could sock everybody in the mouth and dance while I‘m doing it.
Twinsted
Subscribe to:
Posts (Atom)